24 września

Ten ważny dzień


 Dwa lata minęły jak jeden dzień!
Miesiąc temu świętowaliśmy drugie urodziny Zuzy. Może będę mało oryginalna, ale serio, nie wiem kiedy ten czas zleciał! Jeszcze niedawno miałam w domu maleńką, bezbronną istotkę, a tutaj proszę bardzo- całkiem duża dziewczynka. Dziewczynka, która jest już bardzo samodzielna, chętnie rysuje i ogląda książeczki, a nawet umila nam czas śpiewaniem piosenek z przedszkola. Całkiem sporej ilości piosenek. Od samego rana.
Zanim zostałam mamą całkiem inaczej wyobrażałam sobie macierzyństwo. Jasne, myślałam realnie i wiedziałam, że nie jest to prosta i lekka sprawa. Rzeczywistość także zweryfikowała dość szybko moje myślenie.  

Nie zawsze jest łatwo. 
Bywają dni, kiedy dziecko tak daje nam w kość, że mamy ochotę wcisnąć się pod kołdrę zaledwie chwilę po obudzeniu. 
Bywają dni, kiedy dziecko jest głośne, marudne i płaczliwe i za nic ma nasze prośby i argumenty.
Bywają dni, kiedy wszystko jest na "nie".
Bywają dni, kiedy dziecko jest do Ciebie przyklejone od bladego świtu, aż do późnej nocy i musisz z nim dzielić wszystko, łącznie z toaletą, ulubionym kubkiem i ostatnim kawałkiem czekolady.
 Tak.  
Nie zawsze jest różowo i pięknie. 
Są dni, kiedy marzymy z W. tylko o tym, żeby w końcu się wyspać, odetchnąć, zwolnić tempo. Albo wystrzelić się w kosmos. Ale nie zamieniłabym się za nic, z żadnym niedzieciatym znajomym. Dzięki tej mojej małej- dużej dziewczynce moje życie się zmieniło.
Są wzloty i upadki. Są chwile radości, bezsilności, szczęścia i smutku. Jednak nawet w najbardziej kryzysowym momencie, gdy wszystkie pokłady cierpliwości zostały już wyczerpane, te małe rączki obejmujące Twoją szyję i słowa "mama, kosiam" stanowią lek na całe zło bieżącego dnia. 
Czego Ci życzę, mała Perełko?  
Bądź zawsze zdrowa, uśmiechnięta i radosna. Chwytaj każdą chwilę. Ciesz się każdym, najmniejszym drobiazgiem. Śpiewaj na cały głos i śmiej się się, gdy tylko chcesz. Biegaj boso po trawie i doceniaj piękno wokół siebie. Bądź odważna, przebojowa, ale i dobra dla innych. Otaczaj się miłością, życzliwością i wsparciem.Po prostu bądź sobą.
A Ty? Czego dziś życzysz swojemu dziecku?






BĘDZIE MI BARDZO MIŁO, JEŚLI SKOMENTUJESZ TEN TEKST, A JEŚLICHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO- ZAPRASZAMY NA FANPAGE'A :) 

2 komentarze:

  1. Ale fajne urodziny! Sto lat Zuzia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin Zuzi!! ❤ Piękna dziewczynka

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 petite-stories , Blogger